2010年04月11日

新しいデジカメ買いました New digital camera purchase

CanonPowershotG11.jpg

今まで使っていたCanon Powershot G3の数代後継機の
Powershot G11です。
G7からバリアングルモニターが無くなって、もったいないなぁと思っていましたが
G10で広角対応、そしてG11でバリアングルモニター復活となって
こりゃ買わねばと発売前から決めていた機種でした。
発売当初はいつも高いので、年を越して値段が下がったらと思っていました。
そんなとき、以前の記事で書きましたがイメージセンサーの
大きさ問題にぶち当たりまして
買うのは来年、次の機種だ、と一旦は諦めました。
ただ、それでもほぼ毎日価格動向はみていまして
4万切ったら考えようかなどと、心の奥では思っていました。
実は今年に入ってからかなり長い期間アマゾンでほぼ3万9千円を保っていて
やっぱり買えってことかと、ついには、買おうと思ってポチっとしかけたことも。
一時4万円代に戻ったのですが、また3万9千5百円を切ったので
その日1万ちょっとでオークションに競り負けたこともあって、
やっとボタンを押しました。
(3月末は3万8千円台だったこともありましたね)

It is Canon Powershot G11 of the succession machine of
several generations of Powershot G3 that has been used up to now.
Because the variable angle monitor disappeared from G7,
it was thought it was too good.
For the wide angle in G10,
and, it becomes a variable angle monitor revival by G11.
It was a model that had decided it before it put it on the market
if it did not buy it.
Such time, the size problem of the image sensor is recognized
though it wrote by the article before.
It was given up to buy it once.
However, it was anxious for a long time and checked Amazon every day.
Because it fell below 39,500 yen the other day,
and the wild variety of parsley had been defeated additionally because of
the auction of the commodity according to the day,
it bought it decisively.

flower02.jpgflower01.jpg


買うのを躊躇してたのは、周辺機器も一緒に増えてしまうだろうと思っていたからで
実際カメラ以外にもう1万5千円ほど周辺機器を買いました。
(メモリーが必要だったからっていうのもありましたが)

Having hesitated to buy it,
It is because of the desire that the number also of
peripherals would increase together,
and peripherals were bought for about 15,000 yen besides the camera.

問題なのは、やっぱりもっと大きなイメージセンサーを持つカメラも
私は必要だと思っていることです。
秋頃に各社からミラーレス一眼が揃ったら、また出費することになるやもしれません。
もちろんG11はすばらしいです、ただこれって外に持ち出すのに最適なカメラ、
室内でブログの材料にモノ撮りをするんなら、
もっと大きいカメラでなんの問題もありませんからね。

The doubtful one,
I am to think that the camera with a bigger image sensor is necessary.
There is not money either.
Of course, G11 is wonderful.
However, this camera is the best camera for taking out to the outside.
It is a larger camera and the problem doesn't exist if indoors
taking a picture of small articles either for the blog.



posted by 禅芝zenseava at 16:00| デジタルガジェット Digital gadget | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする